Eventos

Histórico

III. Giza Eskubideen aldeko Baliabide Pedagogikoen Nazioarteko Mintegia

Eskura Giza Eskubideen aldeko Pedagogia Baliabideen Zentroak III. Giza Eskubideen aldeko Pedagogia Baliabideen Nazioarteko Mintegia ospatuko du. Aurten, ingurumena eta giza eskubideak izango ditu ardatz. 2021eko urriaren 6 eta 7an izango da Kursaalean, Donostian, hiru hizkuntzatan (eus-gazt-ing) eta aurrez aurre zein birtualean.

 

Arriskurik gabeko ingurumena, garbia, osasungarria eta iraunkorra izateak giza eskubideak baliatzeko gaitasuna bermatzen du. Era berean, oinarrizko eskubideen kontzientzia eta erabilera ezinbestekoa da ekosistemak orekan mantentzeko, hala nola hezkuntzarako, informaziorako eta parte-hartze publikorako eskubidea.

 

Horrela, hainbat erreferentek aurkeztuko dituzte ekofeminismoari, eko-bakezaletasunari, hezkuntza ekosozialari, ingurumen- eta gizarteratze-politiken koprodukzioari, lurraldearen defendatzaileen errealitateari, ozeanoen eta krioferen egoerari, kontsumo arduratsuari, ekolidergoari eta abarri lotutako baliabideak. Estrategia pedagogikoen ikuspegitik hartuta.

 

Mr. David Boyd, Nazio Batuetako Giza Eskubideen eta Ingurumenaren errelatore berezia, Yayo Herrero, Europa mailan eremu ekofeministan eragin handia duen ikertzailea, eta UNESCOren Klima Hezkuntzarako Bulegoa, hezkuntza-sistemarako hainbat baliabide garatzen dituena, besteak beste.

 

Datozen asteetan argitaratuko ditugu programa osoa, izena emateko esteka eta streaming bitartez jarraitzeko lotura:

 

TwitterInstagramFacebook

 

Animatu zaitez!!!

Maitena Salinas Beiztegi
Maitena Salinas Beiztegi kazetaria eta aktorea da. Giza eskubideetan espezializatutako kazetaria izanik, bi hamarkada daramatza alor honetan ekimen eta proiektu desberdinetan parte hartzen, besteak beste, Argituz elkarteko kide izanik, indarkeria politikoa ikertzen duten Memoria Partekatu Baterantz txostenetan lanean aritu da. Gea dokumentala ere zuzendu du, non feminismotik adin desberdineko emakumeen egoera lantzen den. Hogeitabost urte telebista zein irratian diharduela gizartearen egoera genero perspektibatik lantzen eta giza eskubideen beharraren pedagogia bultzatzen. Klima aldaketa ikuspegi desberdinetatik analizatu beharra dagoela garbi ikusten du, aurreko guztia aintzat hartuz. Guzti honetarako komunikazioa erabiltzen du, gizartea hobetzeko tresna eraginkorrena dela ziurtatuz, non pertsona guztiak parte izan daitezkeen era aktibo eta arduratsu batean.
David R. Boyd
David R. Boyd doktorea Nazio Batuen giza eskubideei eta ingurumenari buruzko errelatore berezia da (2018-2024). Zuzenbideko, politikako eta jasangarritasuneko irakasle laguntzailea Britainiar Columbiako Unibertsitatean ere bada. Boydek, halaber, hamar liburu eta 100 txosten eta artikulu baino gehiago idatzi ditu zuzenbide eta ingurumen politikei, giza eskubideei eta zuzenbide konstituzionalari buruz. Besteak beste, Thirst for Justice (2020), The Rights of Nature (ECW Press, 2017), The Optimistic Environmentalist (ECW Press, 2015) eta The Environmental Rights Revolution (UBC Press, 2012). Pender Islanden bizi da, Kanadako mendebaldeko kostaldean, bikotekidearekin eta alabarekin, eta asko gustatzen zaio korrika egitea, ibiltzea, kayak egitea eta bizikletan ibiltzea!
Georgia Karavangeli
Georgia Karavangeli MedTOWN Mediterraneoko lankidetza proiektuaren zuzendari eta koordinatzailea da, eta ACPPn (Bakearen aldeko Lankidetza Batzarra) ari da lanean 2019tik, Greziatik Espainiara bizitzera joan zenetik. 2020an, REAS Ekonomia Alternatibo eta Solidarioko Sareen Sareko Nazioarteko Gaietako kontseilari izendatu zuten. Georgiak prestakuntza akademiko sendoa du nazioarteko harremanen, garapen ekonomikoaren eta eskualdekoaren arloan, eta aditua da Europako lankidetza proiektuetan; askotariko interesdunen proiektuak koordinatzen ditu hainbat herrialdetan. Ekonomia alternatiboaren sareko eta garapeneko aholkulari gisa, ekonomia sozial eta solidarioari buruzko hainbat lankidetza eta ikerketa proiektutan parte hartu du.
José Maria Ruibérriz de Torres López
Bakearen aldeko Lankidetza Batzarraren zuzendaritza taldeko kide da. 20 urtetik gorako esperientzia du nazioarteko lankidetzan, batzuetan atzerriratu gisa (Palestinako misio arduradun eta Ekialde Hurbileko talde koordinatzaile gisa), bai eta mugaz gaindiko balio estrategiko handiko proiektuak zuzentzen ere. Esperientzia handia lortu du antolaketa komunitarioan eta politika publikoen kokreazio prozesuetan, eta ekonomia sozial eta solidarioaren eta sektore publikoko berrikuntzaren alorrean espezializatu du bere jarduera.
Leire Rodríguez Zubiaurre
Leire Rodriguez Zubiaurre. Donostian jaioa 1987an. Ingurumen zientzietan Lizenziatua da EHUn. Azken urte hauetean agroekologiaren dinamizazion lan egiten du EHKOlektiboa elkartean, Euskal Herriko laborari eta herritar agroekologikoen elkartean. Uliako Lore-Baratza proiektuko kide da, horren sorreratik.
Amaia Otazo Aseguinolaza
Ingurumen Zientzietan Lizentziatua. Ikasketak Italian amaitu zituen eta ordutik hona ingurumen- hezkuntzan, herritarren parte-hartzeari buruzko proiektuetan (Agenda 21) eta sentsibilizazio kanpainetan aritu da. 2010ean Gazte Ekoliderrak proiektuan parte hartzez geroztik Kutxa Ekoguneko kontsumo jasangarriko proiektu kudeatzaile, Ekoliderrak sareko kide da eta Gazte Ekoliderrak taldearen gidari izan da 3 urtez. 2021ean Gazte Ekoliderrak proiektuaren koordinatzailea eta gidaria da.
Maider Arnaiz Igartua
Maider Arnaiz Igartuak SETEM Hego Haizean egiten du lan, eta Gizarte Eraldaketarako Hezkuntzaren eta Sentsibilizazioaren arloetan dihardu. Besteak beste, Balio Faktoria izeneko formakuntza eskaintza koordinatzen du Gipuzkoan. Formakuntza proiektu horren bidez SETEMek herritarren artean kontzientzia kritikoa eta mobilizazioa sustatu nahi ditu, batez ere ekoizpen eta kontsumo eraldatzaile eta feministaren arloan.
Carlos Agustín Muñiz Osorio
Carlos Agustín Muñiz Osorio, jatorriz, Dorado herrikoa da (Puerto Ricoko artxipelagoko iparraldekoa. Herriko eskola publikoetan osatu zituen oinarrizko eta bigarren mailako ikasketak, biologiako irakasle izan zen, eta Curriculum eta Irakaskuntzako maisutza eta doktoretza egin zuen Puerto Ricoko Unibertsitatean, Río Piedrasko barrutian. Hortik sortu zen EcoPaz proiektua. 24 urtez, Puerto Ricoko hainbat ikastetxerekin lan egin zuen, Zientzietako, Matematikako, Ekologiako eta Bake Kulturako tailerren bidez. Gainera, urte batzuetan, Amnistia Internazionalen Puerto Ricoko atala zuzendu zuen eta Bakerako Hezkuntza UNESCO katedrarekin elkarlanean aritu da. Ekopazifismoaren, ekopedagogiaren, ekologiaren eta lurraren kartaren arloetan ikertzen du Karibeko ikuspegi batetik, eta berokuntza globalaren, bidegabekerien eta gizarte-desberdintasunen aurrean duen eragina aztertzen du. Gaur egun, Jesusen Bihotzeko Unibertsitateko katedradun Asoziatua da hezkuntza orokorrean eta irakaslewak prestatzeaz Hezkuntza Programaren baitan. Hiru izaki ederren bizi-laguntzailea da: Naomi Liz, Lorenzo eta Daniela.
Lydie Lescarmontier
Formakuntzaz glaziologoa da, glaziar antartikoen funtzionamenduan espezializatua. Bere ikerketa-ibilbidean, CNRSrekin (Frantziako Ikerketa Institutu Nazionala) eta Australiako Unibertsitate Nazionalarekin lan egin zuen klima-aldaketak Antartikako izotz-geruzan duen eragina hobeto ulertzeko. 2015etik 2017ra, eskualde polarretan hezkuntza eta zientzia sustatzen dituen APECS (Karrera Goiztiarreko Zientifiko Polarren Elkartea) erakundeko Frantziako batzordeko presidenteordea izan zen, eta gaur egun CNFRA (Artiko eta Antartikoko Frantziako Ikerketa Batzorde Nazionala) eta Artiko eta Antartikoko gida polarra da. 2018an, KEBeko (Office for Climate Education - Klima-aldaketari buruzko hezkuntzarako nazioarteko ekimena) taldearekin bat egin zuen, arduradun zientifiko gisa. Bere egitekoa Kontrol Ekonomikoko Bulegoaren eta haren sarearen hezkuntza-baliabideen ekoizpena koordinatzea eta irakasleen garapen profesionalean parte hartzea da.
Luis González Reyes
Luis González Reyesek FUHEMeko hezkuntza ekosoziala koordinatzen du, 2013az geroztik. Lan horrek hainbat zeregin biltzen ditu, besteak beste: hezkuntza etapa guztietarako ikuspegi ekosoziala duen curriculum bat sortzea eta curriculumeko, diziplinarteko eta dimentsio ekosozialeko material didaktikoak egitea. Gainera, Garúa eraldaketa ekosozialetarako lan egiten duen kooperatibako kide da. Espazio horretatik, Madrilgo Erkidegoko prestatzaileen prestakuntza ikastaroa koordinatzen duen taldean dago, eta hainbat unibertsitateren ohiko kolaboratzailea da. Halaber, DBHn irakasle izan zen hiru ikasturtez, eta El Hornillo ingurumen hezkuntzako zentroan lan egin zuen. Hogeiren bat libururen egilekide edo egilea da; horien artean, Educar para la transformación ecosocial da nabarmentzekoa.
José Manuel Gutiérrez Bastida
Maisu. Ingurumen Hezkuntzako unibertsitate-espezialista UNEDen. Ingurumen Hezkuntzako masterra Ikerketa Ekologikoen Institutuan. Aipamen berezia Francesc Xavier Gil-en 1. sarian (Bartzelonako Unibertsitateko ICE). Lan esperientzia hainbat eskola eta institututan. Hamaika urte Sukarrietako Eskola Saiakuntzarako Zentroan, zortzi zuzendari pedagogiko gisa. Orain, Ingurugelan (Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Hezkuntzako Zerbitzua), irakasleentzako formazioa, aholkularitza eta ikerketa garatzen. 50 argitalpen baino gehiago (artikuluak, txostenak, liburuak, etab.) konstruktibismoari, ebaluazioari, ikaskuntzen autorregulazioari, IHko prozesuei, hezkuntza ekosozialari buruzkoak.
Natalia Riera Manzano
Herriarte elkarteko hezkuntza emantzipatzaileko taldeko kide da. Elkarte horrek, justizia globala oinarri, hainbat jardun eremutan lan egiten du, eta, zehazki, klima larrialdiari dagokionez, lana feminismoetatik eta ekologismo sozialetik bideratzen du kolektibo batzuekin egiten duen sareko, trantsizio ekosozial inklusiboa lortzeko. Justizia klimatikoaren aldeko hainbat talde aktibistari lotuta dago, hala nola Ekintza Ekofeminista eta ClimAcció taldeei; hain zuzen, horiekin koordinatuta lan egiten du, Justizia Klimatikoaren aldeko Sarean.
Yayo Herrero López
Ekologia politikoaren, ekofeminismoen eta jasangarritasunerako hezkuntzaren arloetako aholkulari, ikertzaile eta irakaslea. Lizentziaduna da Antropologia Sozial eta Kulturalean, diplomaduna Gizarte Hezkuntzan, eta nekazaritzako ingeniari teknikoa ere bada; horrez gain, diploma bat du Hezkuntza eta Pedagogia Sozialaren Teoriako ikasketa aurreratuetan. Gaur egun, Garúa sozietate kooperatiboko bazkide da, eta Espainiako hainbat unibertsitatetako irakasle. Hogeita hamar liburu baino gehiagoren egile edo egilekidea da, eta hainbat komunikabiderekin kolaboratu ohi du. Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko Fundazio Orokorreko Ingurumen Azterlanen eta Informazioaren Zentro Konplutentseko koordinatzaile eta FUHEMeko zuzendari nagusi izan da. Duela hamarkada batzuetatik, bere lanbidean jarduteaz gain, modu aktiboan parte hartzen du gizarte mugimenduetan, bereziki mugimendu ekologistan. Ekologistak Ekinean erakundeko kide da. Erakunde horretako koordinatzaile konfederala izan zen 2005etik 2014ra bitartean.
Arantza Acha de la Presa
Euskal Herriko Unibertsitatean Biologian lizentziatua, Kontserbazio eta Landa Garapeneko Masterra du Kenteko Unibertsitatean (Erresuma Batua). 7 urtez lan egin du UNESCOren Indonesiako Bulegoko Ingurumen Zientzien Unitatearekin, bi urtez UNESCO Etxearen eta Eusko Jaurlaritzaren beka-programaren onuradun gisa eta, ondoren, aholkulari gisa. Bere lana Indonesian, Ekialdeko Timorren, Filipinetan eta Vietnamen garapen iraunkorra sustatzea izan zen. 2014. urteaz geroztik, Arantza UNESCO Etxeko zuzendaria da. Unesco Etxea, Nazio Batuen eta UNESCOren printzipioekin konprometitutako elkartea da, eta euskal gizarteak giza eskubideen balioak bere gain har ditzan lan egiten du, herrien garapen iraunkorraren erronka orokorraren barruan.
Inprobisazio ilustratuak
“Inprobisazio ilustratuak" partaidetzazko proposamen artistikoak dira. Saio horietan, musikari batek eta bi ilustratzailek elkarrekin jarduten dute, modu inprobisatuan, murgiltze espazio bat sortuz. Espazio horretan, musikaren eta irudiaren bidez, parte hartzen duen publikoak aukera du gaur egun garrantzi berezia duten gai globalei buruzko gogoetak partekatzeko. Etengabeko iragaitzazko topagune ibiltari, komunitario, kolaboratzaile eta diziplina anitzeko batean kokatzen dira. Ikasteko, hitz egiteko eta esperientziak trukatzeko irekia den espazio batean. Hortik, jarduera eta bizipen partekatuak proposatzen dira.

06/10/2021